Onderzoek wijst uit dat e-mail een goed marketingmiddel is om in te zetten omdat het consumenten aanzet tot kopen. Ruim driekwart van de mailings wordt in de eerste twee dagen na verzending geopend.

Voor veel ondernemers is e-mail een belangrijk communicatiemiddel om bezoekers naar je site te krijgen. Ze versturen periodiek een nieuwsbrief, een buzzmailing met een specifieke boodschap of een verzoek om een vragenlijst te vullen. E-mail is vandaag de dag een goedkope, snelle en effectieve manier om je doelgroep te benaderen.

Hoe succesvol is deze marketingvorm?

Er is voor bedrijven veel te halen op het gebied van e-mailmarketing. Want vorig jaar waren er wereldwijd 4,1 miljard e-mailaccounts. Veel potentiële consumenten! Ruim 90 procent van de gebruikers checkt dagelijks zijn e-mail.

Bij de creatie van een website gaan wij wel over één nacht ijs want wij voeren een gesprek met u, halen daar de kernpunten uit, vertalen dat in een doelgroepen analyse, geven daar wat beelden en ontwerpen bij en we gaan aan de slag. Uw site of shop is dan compleet, gebruiksvriendelijk en werkt op iedere computer, tablet en smartphone. Bedrijven die op de goede manier e-mailadressen verzameld hebben en relevante e-mail stuurden die het liefst ook gepersonaliseerd is, profiteren in veel gevallen van e-mail marketing. Belangrijk wel is dat er genoeg tijd wordt besteedt aan het opbouwen van eigen e-mailbestanden. Dat is belangrijk, omdat je als adverteerder op die manier juist je ‘eigen potentiele klantengroep’ kunt bouwen. Met goede acties en integraties op jouw website kun je al vrij snel een mooi bestand opbouwen.

Mailings zorgen voor meer aankopen

Onderzoek wijst uit dat e-mail een goed marketingmiddel is om in te zetten omdat het consumenten aanzet tot kopen. Ruim driekwart van de mailings wordt in de eerste twee dagen na verzending geopend. Bijna de helft van de abonnees opent de mailing op een mobiel apparaat. En dat is iets waar je als ondernemer rekening mee dient te houden. Zo geeft 69 procent van de consumenten aan een mailing te verwijderen als deze niet geoptimaliseerd is voor tablets of smartphones. Een ander belangrijk aandachtspunt is het onderwerp: 64 procent van de ondervraagde consumenten geeft aan getriggerd te worden om de mailing te bekijken door het lezen van het onderwerp.

Het is zo ongeveer de grootste misvatting van dit moment. Social media-marketing zou dé vervanger zijn van e-mailmarketing. Beide kanalen kunnen worden ingezet maar kunnen elkaar zeker niet vervangen. Versterken wel. Zo kun je via Facebook gericht targeten op leden van je eigen e-mailbestand, waardoor je in dit geval dus je eigen data weer kunt gebruiken om via andere kanalen gericht advertenties in te zetten. Geweldig toch?