Probeer ons CRM systeem14 dagen
Gratis

Sales Cloud

Verkoop overal slimmer en sneller met het top CRM systeem in de cloud.

 

Marketing Cloud

De toekomst van marketing bestaat uit persoonlijke customer journeys.

 

Service Cloud

Ondersteun elke klant. Altijd en overal.

 

Wat is CRM?

Om CRM (customer relationship management) kun je tegenwoordig niet meer heen.  Je moet echt onder een steen geleefd hebben als je zegt dat je er nog nooit van gehoord hebt. Dat er grote voordelen mee te behalen zijn mag ondertussen ook wel duidelijk zijn. Maar is het ook voor jouw bedrijf geschikt en zijn die voordelen dan ook haalbaar?

Voor CRM maakt het niet uit hoe groot jouw bedrijf is. Belangrijk is wel dat je met de huidige CRM systemen een hechtere band met jouw klanten kunt opbouwen, een professionele klantenservice kunt bieden, daardoor meer vertrouwen van de klant krijgt en jouw bedrijf verder kunt laten groeien.

Grote bedrijven zijn gewend aan grote budgetten voor moderne software. Midden- en kleinbedrijven zijn kritischer. “Boter bij de vis”, “wat kost het en wat levert het me op”, zijn uitspraken die de gemiddelde mbk ondernemer regelmatig doet. En dat is logisch. Systemen moeten de business vooruit helpen en niet stagnerend en kostenverhogend zijn.  Nieuwe systemen moeten  betaalbaar zijn, direct hun nut bewijzen, niet ingewikkeld zijn, gericht zijn op hun specifiele zakelijke bedrijfsprocessen en installatie en het onderhoud mag geen enorme kostenpost zijn.

We hebben goed nieuws voor de MKB ondernemer.

De nieuwste CRM systemen zijn technologisch geavanceerder en gebruiksvriendelijker, bevatten nieuwe mogelijkheden tegen flexibele kosten en zijn  eenvoudig in onderhoud en gebruikersgemak.

Hoe brengt je jouw bedrijf naar de Cloud

Hier zijn voldoende redenen waarom jij de aanschaf van cloud gebaseerde CRM serieus zou moeten overwegen, om verdere groei te realiseren.

1. Installatie zonder problemen

Implementatie van CRM binnen jouw bedrijf is geen ingewikkeld proces, die angst is echt ongegrond. In veel gevallen kun je binnen een aantal dagen al toegang krijgen tot jouw eigen CRM-omgeving in de cloud. Het zijn “systemen zonder zorgen”. Alles wat u nodig heeft, is een internetverbinding. Nadat je online bent ingelogd, kun je het systeem gebruiken. Zo eenvoudig is het.

2. Altijd toegang

Het grootste voordeel van cloudapplicaties in het algemeen is dat deze 24/7 toegankelijk zijn. Vanuit huis, kantoor, auto, in de trein, in het café en bij jouw klant op kantoor. En vanaf elk apparaat, of het nu een desktop, laptop, smartphone of tablet is. Ook hier geldt: alles wat je nodig hebt, is internet. Je kunt in een verkoopgesprek samen online de offerte opstellen en naar de klant versturen. Stel dat je een telefoonnummer van een contactpersoon of een bepaalde e-mail wilt opzoeken en je bent in het buitenland?

3. Eenvoudig in gebruik

Gemakkelijker dan CRM in de cloud kan het niet worden. Eerst schaf je de licentie aan voor en vast bedrag per maand. Dan hoef je alleen nog in te loggen met de verstrekte toegangscodes en te zorgen voor een permanente, redelijk snelle internetverbinding en een apparaat waarop je wil werken. Wat het onderhoud van het systeem betreft: dat wordt verzorgd door de leverancier, samen met allerlei online selfservice diensten.

4. Betaalbaar

CRM in de cloud is gebaseerd op een licentiemodel waarbij je per gebruiker betaalt. En dat kan al voor een paar tientjes per maand. Geen investering vooraf, dus zonder risico’s. Ook zijn er geen verborgen kosten, zoals de aanschaf van extra hardware of licenties.

5. Hoog beveiligingsniveau

Bedrijven die online software aanbieden nemen beveiliging zeer serieus waardoor het het niveau van de informatiebeveiliging meestal veel hoger ligt dan de gemiddelde applicatie. Leveranciers van CRM in de cloud bieden ook geavanceerde geautomatiseerde back-ups en hebben duidelijke programma’s voor herstel van gegevens in geval van calamiteiten.

6. Betrouwbare werking

Web gebaseerde CRM-systemen zijn maar liefst 99,99% van de tijd operationeel; dat moet zelfs voor de meest achterdochtige ondernemer voldoende zijn. Mocht je toch liever de software binnen uw bedrijf installeren, op jouw eigen servers dan is dat in veel gevallen zeer goed mogelijk.

7. Flexibele mogelijkheden

Begin alleen met die functies die nu belangrijk zijn. Groeit jouw bedrijf, koop dan gewoon meer functies en modules in. En dat alleen met een druk op de knop. Je hoeft nergens op te wachten, je krijgt het direct geleverd.

Wat kan CRM bieden?

  • Volledig gecentraliseerde klanten database inclusief een volledige contacthistorie
  • toegang tot een actueel overzicht van uw verkoopkansen
  • automatisering van alle taken, van lead naar sales, van offerte naar order en mooie serviceomgeving waar klanten echt blij van worden.
  • het is gemakkelijk in gebruik en altijd toegankelijk
  • het is betaalbaar
  • ondersteuning van alle apparaten
  • compatibel met producten van derden
  • een hoog niveau van databeveiliging wordt gegarandeerd
  • het is aan te passen aan uw behoeften en (veranderde) eisen.
Share This