360 graden klantoverzicht

Klant- en contact management

Met BPM’online heeft u de beschikking over een database van al uw klanten en contacten waardoor u in staat gesteld wordt om een 360-graden beeld van uw klanten op te bouwen. Gebruik bpm’online verkoop om alle klantgegevens weer te geven, inclusief adressen, alle relaties, bedrijfsstructuren en activiteiten. Alles overzichtelijk bij elkaar inclusief een overzicht van de hele geschiedenis aan telefonische en schriftelijke interacties. Een 360-graden beeld van uw klanten geeft u inzicht in hun koopgedrag en voorkeuren waardoor het mogelijk is om toekomstige transacties met een hoge mate van zekerheid te voorspellen.

Een compleet klantenprofiel in 1 overzicht

U heeft de beschikking over een compleet overzicht van uw klanten,  hun contacten en deals. Het systeem stelt u in staat om gegevens een waardering te geven aan parameters en dat allemaal op een gemakkelijke manier. Wilt u weten welke klanten en ralaties belangrijker zijn dan anderen? Via eenvoudig aan te passen en weer te geven dashboards kunt u de meest uiteenlopende schermen aanmaken om een goed en effectief overzicht te houden over uw klantgegevens. U kunt de volledigheid van de gegevens in uw verkoop portefeuille snel evalueren en ervoor te zorgen dat de database alle relevante informatie bevat.

Klantensegmentatie

Segmenteer klanten door middel van verschillende parameters om uw communicatie met de klant te verbeteren en sterkere relaties te bouwen. Bpm’online vgeeft de mogelijkheid tot het effectief segmenteren op basis van industrie, omzet, prioriteit of elke andere parameter. Met behulp van dynamische segmenten kunt u filteren welke prospects u nog moet benaderende komende periode.

Overzicht van alle interacties

Bouw relaties met klanten op basis van een volledig overzicht van de interactiepatronen. Bpm’online verkoop registreert elke interactie met een account of contactpersoon, zoals vergaderingen en gesprekken, contracten, orders en facturen. Zo kunt u de voortgang van uw relaties beheren en evalueren, uw aanpak wijzigen om betere resultaten te bereiken en goed doordachte data-gedreven beslissingen te nemen.

Verrijk uw gegevens via Social Media

Vind nieuwe klanten op Facebook of Twitter en verrijk hun profiel met behulp van de verregaande en voorgeprogrammeerde integratie van sociale media functies. Verrijk uw klantinformatie met met informatie uit de sociale netwerken met een simpele de klik van uw muis.

Zoek en voorkom duplicaatgegevens of voeg ze samen

Identificeer en te elimineer dubbele records in bpm’online verkoop om uw klantendatabase efficiënt te beheren. Bij het aanmaken van nieuwe records controleert het systeem automatisch op duplicaten, of u kunt een handmatige controle uitvoeren. U kunt het platform ook regelmatig laten controleren dubbele accounts en contacten.

Klant-database analyses

Analyseer uw klantendatabase regelmatig om de gegevens om te zetten in handige en effectieve overzichten die u inzichten kunnen verrijken en helpen om nieuwe kansen te identificeren en creeeren. Een grondige analyse stelt u in staat om uw klantenbestand van allerlei kanten te bezien en bijvoorbeeld op zoek te gaan v=naar die klanten die de groei van uw bedrijf kunnen versnellen. Pas dashboards in bpm’online verkoop aan op uw focus op de belangrijkste prestatie-indicatoren te houden.
Share This